My experience in Excel College

My experience in Excel College

Studying abroad was a difficult option for me to choose especially into a country, which has a different language than mine.

When I arrived into Excel College, I was welcomed heartedly. All of the staff was helpful, friendly and dedicated. Whenever I had a question either academic or non-academic one, they helped me without any hesitations.

The atmosphere there is wonderful. I have studied there for nine whole months; therefore, I can tell that it was one of the best places I have ever studied in. I had improved dramatically over that period, especially in my writing. They taught me how to improve my vocabulary, style of writing and the methods of reading such as skimming and scanning.

I was a dedicated student who wants to study medicine in University of Manchester. I worked so hard in order to do this and the school helped me in many ways. They gave me a book list in biology in order to improve my knowledge and a medical terminology book, which I am using in order to improve myself more.

This is a small article about my experience in Excel College, However, you need to go there by yourself and try it.

Student of the month

Academic Manager Rachel commented that, “Mohammed was a fantastic student and it has been a real pleasure to have him study at Excel College. He is polite and has worked incredibly hard throughout the year.”

Student of the year

 

 

 

Mohammed won our student of the month (see above) in December and student of the academic year at the end of May!

 

 

Written by Mohammed Ashkananni who has recently achieved 7.0 overall in his IELTS

كانت الدراسة بالخارج خيارًا صعبًا بالنسبة لي وبشكل خاص في بلد لغته مختلفة عن لغتي وهي العربية، ولكن عند وصولي إلى كلية إكسل لتعليم اللغة الإنجليزية، كان الترحيب والاستقبال على أعلى مستوى وبشكل ودي ومتفاني. لقد تعامل معي جميع الموظفين بشكل ودي وكانوا تواقين لتقديم المساعدة وبدون تردد، وزودوني بالأجوبة على جميع تساؤلاتي سواءً كانت أكاديمية أو غير ذلك. الأجواء السائدة في المعهد أكثر من رائعة، حيث قضيت هناك تسعة أشهر كاملة، ولذلك يمكنني القول أنها واحدة من أفضل الأماكن التي درست فيها في حياتي. لقد تحسنت لغتي الإنجليزية بشكل كبير خلال تلك الفترة، وخاصة قدرتي على الكتابة، وساعدني المعهد في تحسين مفرداتي اللغوية وتطوير أسلوبي في الكتابة والقراءة وتعلمت من أساتذتي القراءة والمسح السريع بحثاً عن المعلومات. لقد كنت طالباً متفانياً في دراستي حيث أطمح لدراسة الطب في جامعة مانشستر وعملت بجد لكي يتحقق طموحي وكان أساتذة معهد إكسل خير معينين لي في ذلك، وقاموا بتزويدي بقائمة بأسماء الكتب المهمة في علم الأحياء لكي استفيد منها في تحسين وتطوير مستواي في هذا الحقل العلمي الهام. حاولت في هذه المقالة القصيرة تلخيص تجربتي في معهد إكسل لتعليم اللغة الإنجليزية، ولكن لن تعرف هذه التجربة عن واقع إلا عندما تنتسب إلى هذا المعهد وتعيش التجربة بنفسك.

 

 

Sorry, comments are closed for this post.

SELECT LANGUAGE